måndag 6 februari 2012

Jag ger upp!

Lägger ner striden mot myndigheterna, jag orkar inte mer. Har fått avslag från JO, DO, omprövningsenheten hos arbetsförmedlingen. Arbetsförmedlingen håller sig till gällande lagar och regler. Att man som frisk sätts på Samhall är helt ok, att man som frisk anses som arbetshandikappad av arbetsförmedlingen bara för att man inte fått ett jobb är helt ok enligt DO.
Arbetsförmedlingen är skyldiga att ge skälen till motiveringen som utgör beslutet, något sådant får jag inte och ingen kan tvinga dem att ge mig en motivering. Ett beslut kan man överklaga.
VART ÄR VI PÅ VÄG?

Från och med i dag är jag arbetshandikappad, jag kommer att gömma mig bakom varenda liten sten och hänvisa till mitt handikapp när arbetsförmedlingen ska skicka i väg mig 10 mil för att vara i fas3.
Jag hade en fas3 plats på g på min ort men när det kom fram att jag skulle göra en del vanliga arbetsuppgifter kändes det inte ok. Jag hittar ingen annan fas3 plats i min kommun, jo en men den får jag inte för arbetsförmedlingen. Har sökt 10 jobb runt om i Sverige, inget jag skulle flytta för men jag måste söka.
Jag tycker synd om arbetsgivare som måste drunkna i ansökningar, ansökningar från desperata arbetslösa personer som kämpar från att bli avstängda, de kämpar i ett sånt rättslöst system att Sverige borde skämmas. Detta får bli mitt slutord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fas 3 syselsätningplats, den ska af ordna i SAMRÅD med dig.du ska tycka den e ok.det ska ej blandas samman med PRAKTIK,då du kan få utgöra arbete. Det får du ej utgöra på syselsättningsplats.anmälan ska göras korekt,använd dig av andras klagan o plocka ex på deras bemötande eller få andra skriva under på de kränkningar du hävisar till. e sj i samma pos med af i simrishamn.handlägg Bo.göran Bryland hotar trakeserrar ljuger förfalskar dokument osv skriver inte i dagantekningar vad som kommits överens eller diskuterats.

Anonym sa...

Jag håller med AF skulle granskats med de är korumperade framföralt AF simrishamn med jhon nilsson som chef.Ett riktigt ärkesvin feg liten jävel precis som bo göran bryland. att det får fortsätta som de gör? skulle önska fler skulle våga skriva om sina erfarenheter av AF samt de negativa bemötande man får. Men til er alla på AF ni kommer får ert straff. visst ni är skydade av korumperade jurister på AF samt de statliga instutionerna som JO, DO. folket kommer slå tillbaka på er även efter er pensionering!!!