måndag 2 januari 2012

Att vara utanför arbetslinjen.

Jag har ofrivilligt hoppat av arbetslinjen, det var enklast så tyckte arbetsförmedlingen. Jag har alltid försökt hålla god ton med handläggarna på af men nu går det inte längre, inte efter allt jag har fått ta emot. Jag är inte lat bara arbetssökande. Af klagar då jag söker 10 jobb per vecka, af klagar då jag sökt jobb över hela Sverige. Fel gjort av dem, men vem bryr sig? Jag gör det!
Varför blir inte alla arbetslösa i kommunen behandlad på samma sätt som mig, varför behöver inte de söka och redovisa jobben varje vecka på arbetsförmedlingen. Varför säger min handläggare LOW vid varje besök att jag är arbetshandikappad bara för att jag inte har har fått något positivt svar av de jobb jag sökt. Är jag arbetshandikappad? Nä, det är jag inte!
Jag har 0kr i ersättning, jag blev avstängd från min fas3 plats i oktober. Jag får inget försörjningsstöd eftersom sociala dansar efter arbetsförmedlingens pipa, och det är ingen fredspipa de puffar på. De säger inte hela sanningen, utan lägger till och drar ifrån. Jag är alltid ärlig för annars kommer det bara ifatt en, förr eller senare. Jag tjänar inget på att vara ärlig, det märker jag nu. Om man börjar ljuga, när slutar man? Nog för idag, nu ett besök på sociala, utan förhoppningar.

Ha det gott alla arbetssökande, arbetare och övriga läsare!

Inga kommentarer: