måndag 2 januari 2012

Min första vandring

Gick in till samhälle för att besöka det sociala kontoret. Det var som att prata med en mur, pratade jag för juridisk studsade orden tillbaka, pratade jag för bedjande blev det ingen respons. Vad fick jag ut av besöket? En släng av nedstämdhet! Det var ju väntat eftersom de bara går efter arbetsförmedlingen lögner. O kr. denna månad också.
Skickade iväg ett mail till dem i alla fall, anmälde arbetsförmedlingen på nytt till JO efter jag fått mitt svar från Samhall där de klargjorde att en utredning av arbetsförmågan ska vara gjord av arbetsförmedlingen innan en anvisning till Samhall får göras. Det räcker inte med att handläggaren säger att man är arbetshandikappad, vilket handläggare LOW tror.

Skickade ett mail till etikmannen på Samhall och frågade varför inte deras etik sträckte sig till de på arbetsförmedlingen som anvisar personer till Samhall. Började även skriva överklagan till kammarrätten men där tog det stopp, jag klarar inte mer i dag.

Bil har man ingen heller, är för fattig för ha råd att köpa en ny (jävligt gammal) bil, den gamla har gjort sitt. Klarar inte besiktningen!!

Detta inlägg var i negativt tecken och det kommer nog hela denna blogg att vara så ni glada som läser, smitta av er och ni som vill klaga över det negativa gör det någon annanstans så blir jag gladare.
Min vandring då? Jodå, ca 6km blev det fram och åter. /Go Natt!

Inga kommentarer: