måndag 23 januari 2012

Tänk att chefen på arbetsförmedlingen kan vägra ge motivering till sina beslut. Man har rätt att få en motivering men han och handläggaren struntar i det.
En JO anmälan gör jag på fredag om jag inte får svar. Skickade nyss ett mail till chefen och skrev att jag ska ha motiveringarna till deras beslut annars måste jag vända mig till JO.
Jag blev inskriven igen i jobb- och utvecklingsgarantin igen, jag önskar jag hade sluppit det men man måste ju få pengar någonstans ifrån. Jag mår psykiskt dåligt att vara i inskriven i detta jävla program, alla som är i fas3 vet vad jag pratar om. Det går väl inte riktigt att sätta fingret på vad det är som gör att man mår som man mår. Jag kan tro man känner sig mindre värd, hopplösheten och framför allt att bli utnyttjad är bitar som ligger och gnager i en. Hur får man en bra praktikplats? Jag tror man måste få välja själv, inte bli påtvingad en plats. Hur ska vi få stopp på detta elände? 2014 kommer vi komma in i en ny fas, samma skit regering som kommer att göra det en mer jävligt för den arbetslöse och sjukskrivne. Är det värt att leva? Jag har min familj som stöder mig, men jag tänker ofta på den som inte har något stöd. Samhället ställer inte upp för alla som behöver hjälp, en missbrukare får inte nekas försörjningsstöd men en vanlig småbarn pappa får inte automatiskt hjälp. Jag tycker inte det är fel att missbrukare får hjälp men varför kan inte en pappa få hjälp.
Vet övriga Europa hur vi svenskar mår?

Inga kommentarer: