torsdag 19 januari 2012

Är läkarintygen giltiga eller ogiltiga?

Nej, jag har inte dött eller fått jobb, jag har bara inte skrivit på ett tag. Jag har överklagat socialnämndens beslut. Jag har skickat två mail till min handläggare men han kan som vanligt inte svara, han kan inte ta egna beslut. Jag brukar skratta när jag är till han, för så fort jag ställt en fråga har han sprungit iväg och frågat en annan handläggare.
Han hänvisade mig till den lokala chefen som jag då ställde mina två frågor men han vägrar svara, varför? Jag tror de inte har ett svar. Jag hoppas de nu får stå till svars.
Mina frågor var, jag vill ha en motivering till varför de nekar mig den praktikplatsen som jag ordnat fram.
Fråga två, jag vill att de makulerar de två läkarintyg som de använder utan min tillåtelse. Läkarintygen har de kopierat från en tidigare överklagan. Jag vill ha en motivering varför de ska använda dem och till vilket syfte. Till svar fick jag av chefen att jag skulle vända mig till kundrelationer.

Min handläggare hänvisar mig även till den JO anmälan jag gjorde i samband med överklagan av min nekade praktikplats. I den finns ju ingen motivering till varför jag inte får min praktikplats, men om man går efter JO anmälan så är läkarintygen värdelösa eftersom arbetsförmedlingen då ansåg att det inte behövde ta hänsyn till dem.
Så jag har ställt frågan, är de värdefulla nu eller ska vi gå efter JO anmälan och då anse dem värdelösa. Värdelösa dokument ska förstöras hos arbetsförmedlingen enligt viss ordning. Jag själv tycker intygen är för gamla, de gäller inte för mig men det skiter arbetsförmedlingen i.
Varför kan jag inte få raka svar, juridiska rätta svar?
Om intygen är värdelösa faller den akt som arbetsförmedlingen har försökt skapa. De har då anvisat mig på felaktiga grunder till Samhall på en annan ort. Om intygen är giltiga måste de svara på varför min ordnade fas3 plats inte duger, de har då även tvingat mig att på min gamla fas3 plats att göra felaktiga arbetsuppgifter.
Vi får se vart detta leder.   

Inga kommentarer: