fredag 13 januari 2012

En motivering!

I dag hämtade frugan ut rek. brevet från socialen och i det stod det som väntat, avslag på ansökan om försörjningsstöd. Motiveringen var att de inte fått följa med på arbetsförmedlingen och att det gick ingen nöd på oss. Vi ligger ca 4000kr under normen så jag kan säga att det går nöd på oss.

Jag skrev till min handläggare på af att jag ville ha en motivering varför de anser min egen ordnade praktikplast inte var lämplig för mig. Till svar fick jag att det var ett avslutat kapitel och att jag skulle se motiveringen i JO:s beslut. Korkskallarna borde fatta att JO inte ger en sån motivering, det de kan syfta på var att JO inte gav dem kritik eller påpekande ett handläggningsfel i ärendet. Jag anmälde inte för att jag inte fick någon motivering utan deras sätt att handlägga ett ärende men det förstår de inte.
Jag har nu skrivit till chefen på arbetsförmedlingen och begärt en motivering. Han brukar försöka få ett ärende att rinna ut i sanden, så jag brukar kontakta kundrelationer efter två veckor som brukar stöta på honom. 

Inga kommentarer: