onsdag 11 januari 2012

Rutten arbetslinje!

Fick mail av min handläggare som meddelar att platsen finns kvar, så vid mitt besök den 8 feb. kommer jag att eventuellt bli anvisad till den. Tänkte skicka ett mail med texten dra åt helvete men jag väntar till den 8 feb. så hinner jag få nästan en månads aktivitetsstöd. Varför blev det så här?
Allt startade i och med min fas3 placering som var på mitt gamla jobb, där jag skulle täcka upp för de som skulle gå på semester, att jag inte lät mig utnyttjas blev för mycket för arbetsförmedlingen.
Min före detta chef K och fas3 handläggaren HOB på arbetsförmedlingen är goda vänner sedan långt tillbaka, det har jag till och med inspelat på band. Handläggaren säger också att han och K är garderade mot såna som mig.
Vem är jag? Jag är en sån som tycker rätt ska vara rätt. Jag låter ingen trampa på mig, jag vet mina rättigheter även om man nu inte kan använda dem här i Sverige. Jag kämpar mot en rutten arbetslinje.
Jag kämpar för min överlevnad.

Inga kommentarer: