måndag 9 januari 2012

Inför mötet med arbetsförmedlingen

Skickade ett mail i går till socialhandläggaren och meddelade att när de inte betalar försörjningsstöd får de inte delta på mötet i morgon på arbetsförmedlingen.
På mötet ska jag ha det skriftligt att de nekar mig den praktikplats jag ordnat fram, förra fas3:an på den platsen fick anställning efter ett tag. Jag ska även ha svar på om platsen på Samhall finns kvar, jag har skickat flera mail till min handläggare på af och frågat om platsen men fick inget rakt svar utan det enda han svarade var att jag får boka en tid. Så i morgon ska jag dit. Jag ska också kräva att jag blir inskriven igen i Jobb- och Utvecklingsgarantin vilket man ska bli efter en avstängning enligt arbetsförmedlingens kundrelationer. Min arbetsförmedlingen verkar skapa sina egna lagar och förordningar. Nu ska man hjälpa dottern med matten och det är ju kul, jag ringde även på morgonen och sökte en annan praktikplats men tyvärr hade de inte nog med arbetsuppgifter så det blev ett nej.

Inga kommentarer: