onsdag 4 januari 2012

Inte bara jag på arbetsförmedlingen.

Fick lånat en bil i dag så jag kunde fara med pojken på studiebesök på den gymnasieskola han önskar gå. Tack svärmor!
Roligt om man varit ung och fått utbilda sig.

När jag kom hem hade papperna från sociala kommit i brevlådan, med fanns ett papper där det står skrivet att socialtjänsten kommer att närvara på mitt nästa besök på arbetsförmedlingen.
Får de boka in sig på möten utan att fråga mig? Jag får ju inte ens pengar därifrån!
Det står att de ska utreda min situation, det tycker jag de ska göra på sitt jävla kontor. De ringer ju hela tiden till af och kollar, ska de börja sitta med på mötena? Jag redovisar alla mina sökta jobb varje vecka på af, jag följer handlingsplanen. Jag blir så ini helvetes förbannad.
Hade jag fått försörjningsstöd hade det varit okej om de frågat om de kunde delta. Jag har skickat ett mail till sociala att om de ska sitta med får de först betala försörjningsstöd. Är alla myndigheter på min ort helt laglösa?

Inga kommentarer: