tisdag 3 januari 2012

Snöskottning och etik

Tänk om arbetsförmedlingen sett mig för en timme sedan, jag kan skotta snö fast jag är handikappad (enligt dem).
Idag  fick jag svar från Samhalls etikombud som säger så här
"Vägen in till Samhall går alltid genom Arbetsförmedlingen som gör bedömningen om funktionsnedsättning och om Samhall är rätt åtgärd. Jag tycker det är starkt gjort av dig att hävda din rätt att bli korrekt behandlad och inte betraktas som funktionsnedsatt utan utredning. Men den bedömningen har Samhall inte varit inblandad i, precis som du skriver. Vi ska anställa personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga och där andra åtgärder inta ger arbete". 
Jag har begärt utdrag från sociala för se att vad de kokar ihop tillsammans med lögnhalsen från arbetsförmedlingen, de papperna har visst kommit bort med posten för de har minsann skickat dem den 21 december. I dag fick min fru meddelandet att de skickar papperna igen. Roligt att min berättelse kanske finns hos någon annan men jag tror att de inte skickat pappren eftersom de bara innehåller felaktiga uppgifter. Skickade iväg i går ett mail där jag "hotade" med rättsliga åtgärder om de inte agerar korrekt. Nä, nog för idag och jag hoppas ni alla där ute har det bra!

Inga kommentarer: